nazwa dokumentu: Protokoł III sesji Rady Miejskiej (29.12.2010) | |
PROTOKOŁ Nr III/10 z sesji Rady Miejskiej w Witkowie, odbytej w dniu 29 grudnia 2010r. o godz. 12,00 w sali posiedzeń Urzędu GiM, pod przewodnictwem p.Bogusława Mołodeckiego – Przewodniczącego Rady Uczestniczący w sesji Radni – zgodnie z listą obecności stanowiącą załącznik do niniejszego protokołu. Uczestniczący w sesji goście oraz sołtysi i przewodniczący Zarządów Osiedli – zgodnie z listami obecności, stanowiącymi załączniki do niniejszego protokołu. Otwarcia sesji dokonał p.Bogusław Mołodecki – Przewodniczący Rady. Powitał zebranych, po czym stwierdził na podstawie listy obecności, że w sesji uczestniczy 15 Radnych na ogólną liczbę 15, a zatem Rada Miejska jest kompetentna do podejmowania prawomocnych uchwał. Następnie zebrani wysłuchali hejnału gminy, w wykonaniu saksofonisty – p.Witolda Biegalskiego. Pan Przewodniczący przypomniał, że porządek obrad został podany Radnym w zawiadomieniach o sesji. Spytał o ewentualne uwagi. Uwag nie zgłoszono. Porządek obrad:
- p.Marek Sucholas zwrócił się do p.Burmistrza z prośbą o spowodowanie, by wszystkie skrzyżowania i rondo posypać piaskiem, ponieważ jest ślisko; - p.Bernard Malawko – Sołtys Sołectwa Ruchocin stwierdził, że drogą z Wrześni do Witkowa trudno jest przejechać i prosił o interwencję w tej sprawie w Powiecie; - p.Janina Wędzikowska – Sołtys Sołectwa Mąkownica podziękowała za realizację programu unijnego, dzięki któremu doposażono świetlicę wiejską w Mąkownicy; - p.Tomasz Radacz: - p.Łukasz Grabowski proponował podwyższenie od nowej kadencji diet sołtysów o 20%, w związku ze wzrostem cen paliwa; - p.Stanisław Przybylski – Sołtys Sołectwa Mielżyn podziękował za przesłane przez Przewodniczącego Rady i Burmistrza życzenia świąteczne i noworoczne i również przekazał życzenia. Poinformował ponadto, że Sołectwo otrzymało życzenia od dotkniętej powodzią Gminy Szczurowa, dla której rolnicy zebrali dary; - p.Jadwiga Walerczyk – Sołtys Sołectwa Malenin poinformowała, że również Sołectwo Malenin otrzymało podziękowania od Gminy Szczurowa.
W trakcie czytania ww. informacji dokonano za pomocą rzutnika prezentacji zdjęć z ważniejszych wydarzeń i z realizacji ważniejszych inwestycji. Uwag nie zgłoszono, informacja została przez Radę Miejską przyjęta i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Spytał o ewentualne uwagi. Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. UCHWAŁA Nr III/10/10 w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości zabudowanej, stanowiącej część działki nr 159, położonej w Ośrodku Wypoczynkowym w Skorzęcinie została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Spytał o ewentualne uwagi. Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał przedmiotowy projekt pod głosowanie. UCHWAŁA Nr III/11/10 w sprawie wyrażenia zgody na oddanie w dzierżawę nieruchomości na okres dłuższy niż 3 lata została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Gadziński poinformował m.in., że za zezwolenia na sprzedaż alkoholu wpływa do budżetu gminy co roku ok. 190tys.zł. Środki te przeznacza się na działania profilaktyczne. Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. UCHWAŁA Nr III/12/10 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych dla Gminy i Miasta Witkowo na 2011r. została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Pan Gadziński poinformował m.in., że gmina jest zobligowana uchwalić taki Program, na kolejne lata. W omawianym Programie zarezerwowano na 2011r. kwotę 10tys.zł, przeznaczoną na przeciwdziałanie narkomanii. W ramach tych działań m.in. zatrudniony jest psycholog i realizowane są inne działania, o których była mowa na posiedzeniach Komisji. Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. UCHWAŁA Nr III/13/10 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy i Miasta Witkowo na lata 2011-2015 została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
- odnośnie zimowego utrzymania dróg – poinformował, że niemal codziennie interweniuje u zarządców dróg powiatowych i wojewódzkich, interweniował również w sprawie drogi w kierunku Wrześni. Niezależnie od tego dzwoni do ZGK i SKR, by doraźnie te drogi posypali. Pan Burmistrz dodał, że mieszkańcy dzwonią do Urzędu Gminy i Miasta w sprawach związanych z zimowym utrzymaniem wszystkich dróg, nie tylko dróg gminnych; - odnośnie biuletynu „Witkowskie Wiadomości Samorządowe” - poinformował, że mieszkańcy miasta i gminy mają możliwość wypowiadania się na różnych spotkaniach i zebraniach. Taka możliwość będzie również w styczniu i lutym, na 31 zebraniach, zwołanych dla dokonania wyboru sołtysów, rad sołeckich i zarządów osiedli. A odnośnie ostatniej strony ww. biuletynu, to traktuje zgłoszoną propozycję jako sugestię, choć WWS nie są biuletynem, by umieszczać prywatne polemiki, ale informować o sprawach gminy. Pan Burmistrz podkreślił, że biuletyn ma charakter wyłącznie informacyjny. Dodał, że propozycję rozpatrzy zespół redakcyjny. Nawiązując do odpowiedzi p.Burmistrza na temat zimowego utrzymania dróg, p.Jerzy Nowak – Przewodniczący Zarządu Osiedla Nr 1 prosił, by posypywać również skrzyżowania na drogach gminnych, np. na ul.Jasnej, a p.Eugeniusz Czaplicki pytał o koszty zimowego utrzymania dróg. Nawiązując do wniosku p.Radacza, p.Przewodniczący Rady stwierdził, że w sesjach uczestniczą przedstawiciele prasy, którzy dokładnie informują mieszkańców o sprawach samorządowych, ponadto w „Witkowskich Wiadomościach Samorządowych” ukazuje się informacja o pracy Komisji i Rady i być może ta informacja może być rozszerzona. Zespół redakcyjny WWS rozważy wniosek.
Odnosząc się do sprawy powstania Domu Kultury, p.Przewodniczący poinformował o ukazaniu się informacji o możliwości budowy w ramach ORLIKA sali kinowej, koncertowej lub widowiskowej w gminach do 15tys. mieszkańców, z dofinansowaniem z budżetu Państwa. Poruszył też kwestię ewentualnego przejęcia przez gminę Klubu Garnizonowego (wojsko nie ma środków na modernizację).
1/ projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obrębie ulicy Kwiatowej i Powidzkiej. 2/ projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obrębie ulicy Nowej i Dworcowej. 3/ projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obrębie ulicy Północnej. 4/ projekt uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w obrębie ulicy Dworcowej.
Powyższa autopoprawka została przez Radę Miejską przyjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Po czym p.Halina Rzepecka – Skarbnik Gminy i Miasta przedstawiła proponowane zmiany w budżecie gminy i miasta na 2010r. z uwzględnieniem przyjętej autopoprawki. Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. UCHWAŁA Nr III/18/10 w sprawie zmiany budżetu na 2010 rok została podjęta jednogłośnie i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Następnie p.Przewodniczący odczytał opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej (ważniejsze fragmenty) na temat Prognozy, dodając, że zawarte w opinii uwagi są typowo finansowe, zainteresowani mogą się z nimi zapoznać. Poinformował, że zmiany w budżecie skutkują zmianami w Wieloletniej Prognozie Finansowej i w związku z tym zaproponował, by głosowanie nad omawianą Prognozą zostało poprzedzone omówieniem projektu budżetu na 2011r. wraz z autopoprawką. Uwag nie zgłoszono.
Po czym p.Przewodniczący poprosił p.Burmistrza o omówienie projektu budżetu gminy i miasta na 2011r. Pan Burmistrz przedstawił projekt budżetu z tematycznym komentarzem, w którym poinformował m.in. o planowanych dochodach i wydatkach budżetu z podziałem na bieżące i majątkowe, o deficycie, przychodach i rozchodach, o dotacjach, rezerwach finansowych, o udzielanych Burmistrzowi upoważnieniach. Następnie p.Przewodniczący poinformował, że opracowany przez Burmistrza Gminy i Miasta projekt budżetu na 2011r. Komisje analizowały na posiedzeniach w grudniu br. Wypracowane przez Komisję Rolnictwa i przez Komisję Oświaty opinie, zostały przekazane Komisji Finansów, która zgodnie z procedurą uchwalania budżetu zapoznała się z nimi i wypracowała własną opinię w tym przedmiocie. Następnie opinie Komisji zostały przekazane p.Burmistrzowi, który na dzisiejszej sesji przedkłada Radzie projekt budżetu do uchwalenia. Po powyższej informacji, p.Przewodniczący poprosił p.Grzegorza Kaźmierczaka – Przewodniczącego Komisji Finansów i Rozwoju Społeczno-Gospodarczego o przedstawienie opinii Komisji na temat projektu budżetu. Następnie p.Przewodniczący przedstawił uchwałę Nr SO-0952/I/29/7/Ko/2010 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu wyrażającą pozytywną opinię o projekcie budżetu oraz uchwałę Nr SO-0951/21/7/Ko/2010 Składu Orzekającego RIO wyrażającą pozytywną opinię o możliwości sfinansowania deficytu budżetu gminy i miasta przedstawionego w projekcie budżetu na 2011r. W kontekście ww. opinii p.Przewodniczący zwrócił uwagę na stosunkowo nieduży stopień zadłużenia gminy. Do treści ww. uchwał Regionalnej Izby Obrachunkowej pytań i uwag nie zgłoszono, stanowią one załączniki do niniejszego protokołu. Pan Burmistrz Gminy i Miasta przedstawił propozycje dokonania poprawek w projekcie budżetu gminy i miasta, tzw. autopoprawka, z uzasadnieniem. Po czym p.Przewodniczący stwierdził, że w autopoprawce uwzględniono zgłoszone wnioski i deficyt nieco wzrasta i otworzył dyskusję nad projektem budżetu. Pan Burmistrz odnośnie wniosku Komisji Rolnictwa o zwiększenie środków na utrzymanie rowów stwierdził, że środki zostaną zwiększone z przeznaczeniem na konserwację rowów. Pan Henryk Mucha prosił o wyjaśnienie wnioskowanej przez Komisję Rolnictwa kwestii zmniejszenia środków na „ulice”. Innych pytań i uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał pod głosowanie przedstawioną przez p.Burmistrza autopoprawkę. Autopoprawka została przez Radę Miejską przyjęta większością głosów (11 głosów „za”, 4 wstrzymujące się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Następnie p.Przewodniczący stwierdził, że zgodnie z ustaleniem dokonanym w punkcie „12”, przystępujemy obecnie do zakończenia rozpatrywania Wieloletniej Prognozy Finansowej. Pani Halina Rzepecka - Skarbnik Gminy i Miasta wyjaśniła, że uchwała o przedmiotowej Prognozie, musi być podjęta przed uchwaleniem budżetu. Każda bowiem zmiana w budżecie zmienia WPF i rzutuje na lata następne, te dwie uchwały muszą więc być skorelowane. Następnie pani Skarbnik wyjaśniła, w jaki sposób zmieniła się Wieloletnia Prognoza, w wyniku przyjęcia przez Radę Miejską zgłoszonej przez p.Burmistrza autopoprawki do budżetu na 2011r. W trakcie powyższych wyjaśnień protokolantka rozdała Radnym projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej, w aktualnym brzmieniu. W związku z uwagą p.Henryka Muchy, by projekty uchwał przekazywać Radnym wcześniej, p.Przewodniczący wyjaśnił, że w tym przypadku jest to niemożliwe, ponieważ dopiero kilka minut temu Rada przyjęła autopoprawkę Burmistrza do budżetu. Aby Radni mogli zapoznać się z nowym brzmieniem omawianej Prognozy, p.Przewodniczący ogłosił przerwę w obradach.
Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. Następnie p.Przewodniczący spytał o ewentualne uwagi do projektu uchwały o budżecie na 2011r. Uwag i pytań nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał przedmiotowy projekt, wraz z przyjętą autopoprawką, pod głosowanie. UCHWAŁA Nr III/20/10 w sprawie budżetu na 2011 rok została podjęta większością głosów (10 „za”, 5 wstrzymujące się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu. Ad.14. Pan Przewodniczący Rady poinformował, że jest projektodawcą uchwały dotyczącej diet Radnych. Poprzednia uchwała nie była zmieniana od kilkunastu lat (dieta wzrastała wraz z wysokością tzw. diety pracowniczej), proponuje by zmienić zasady poprzez wprowadzenie diet w formie ryczałtu. Komisje pozytywnie odniosły się do tej propozycji. Po czym p.Przewodniczący spytał o ewentualne uwagi. Uwag nie zgłoszono, wobec czego p.Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. UCHWAŁA Nr III/21/10 w sprawie ustalenia zasad na jakich radnym przysługują diety i zwrot kosztów podróży służbowych została podjęta większością głosów (14 „za”, 1 wstrzymujący się) i stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
- p.Przewodniczący Rady - p.Piotr Jóźwik w nawiązaniu do ostatniej wypowiedzi p.Przewodniczącego proponował zaprosić radnych Rady Powiatu i przedstawiciela Zarządu Powiatu na robocze spotkanie, dla omówienia tematu zimowego utrzymania dróg.
Przewodniczący Rady Miejskiej Protokołowała: | |
informacje wprowadził: | Tomasz Pluciski |
data dodania: 17 Stycznia 2011 |
data modyfikacji: / |
data wyworzenia: / 17 Stycznia 2011 |